Два роки минуло з того часу, як 27 лютого інтернет підірвало повідомлення про знищення найбільшого у світі українського літака АН-225 «Мрія», який на той час базувався на гостомельскому аеродромі. Подробиці з історії літака можна дізнатися на сайті proslav.info, де приведено спогади людини, яка брала безпосередню участь у створенні машини.
Спогади про Мрію
Ця подія віддалася пекучим болем у серці кожного українського патріота. Адже це був символ сучасної, розвинутої технологічно держави, хоча і створили його ще при злочинній комуністичній владі. Зрозуміло, подія поставила низку непростих питань:
- Чи можливо було евакуювати літака завчасно?
- Які були причини знищення ворогом Мрії?
- Чи має сенс відновлення цієї машини?
Чоловік, спогади якого публікує сайт proslav.info, потрапив на авіаційний завод після закінчення навчання у Київському інституті цивільної авіації.
Всього через декілька місяців від початку своєї роботи, йому пощастило стати свідком першого польоту Мрії. Це було унікальне, на той час, виробництво з відданими своїй справі співробітниками.
Немає сумнівів, що вибір саме українського заводу для створення Мрії був обумовлений розумінням комуністичного керівництва країни значними перевагами і високого потенціалу української нації. Слід зазначити, що виготовлення цього літака проходило за умовами збереження таємниці і навіть співробітники підприємства не мали змоги побачити машину до її випробувань у небі.
Обумовлено це було, в першу чергу тим, що машину створювали для запуску космічного корабля багаторазового використання Буран. Однак тоталітарна комуністична система зазнала краху і програма з запуском Бурана була також згорнута.
Чи є «Мрія» витвором української технічної думки
Не дивлячись на суперечку, яку викликає це питання, можна сміливо стверджувати, що це саме український літак. Хоч над створенням цієї машини і працювали сотні підприємств всієї тоталітарної держави, навряд Мрію можна було створити ще будь-де.
Левова частка технічного та інженерного складу цього створіння належить саме українцям, які не дивлячись на комуністичну диктатуру, проявили себе:
- геніальними творцями;
- талановитими майстрами;
- працьовитими робітниками.
Адже основна робота припала на конструкторське бюро, а складові можна придбати будь-де. Не дарма сам напис «Мрія» на борту цього судна виконав київський художник, якого було запрошено просто з Хрещатику.