Такими засобами як дорожні пагорби тепер замінюють «лежачих поліцейських».
Про це для спільного проєкту «Київ фм» та «Вечірнього Києва» розповіли Дмитро Якубовський, начальник служби впровадження автоматизованої системи керування дорожнім рухом, та Богдан Тимченко, начальник служби розвитку організації дорожнього руху КП «Центр організації дорожнього руху» (ЦОДР).
За словами фахівців ЦОДР для безпеки дорожнього руху наразі найбільше створюють кільцеві розв’язки з рухом по колу. Їх будує КК «Київавтодор» разом із районними шляховими управліннями, а роль ЦОДР — розробити схему, погодити її з поліцією та передати на реалізацію.
На сьогодні у місті вже функціонують понад 40 таких об’єктів і заплановано впровадити в цьому році ще 20 — по два у кожному районі. Їхнє облаштування — це поширена практика в багатьох європейських столицях, адже такі розв’язки дозволяють замінювати світлофори, дисциплінують водіїв і підвищують безпеку руху.
Серед інших заходів фахівці ЦОДР назвали встановлення острівців безпеки для поліпшення умов переходу пішоходів, а також дорожніх пагорбів для зниження швидкості авто.
«Хоча ця практика ще не дуже поширена у нас, але ми плануємо її розвивати. Дорожні пагорби — це пристрої примусового зниження швидкості. Раніше для зниження швидкості використовували „лежачих поліцейських“. Зазвичай це гумові конструкції. Але виявилося, що вони дуже недовговічні в експлуатації — гума швидко руйнувалася й просідала», — пояснили у ЦОДР.
Тому розробили нові стандарти за якими ці пристрої тепер виготовляються з асфальтобетону. Пагорби із такого матеріалу є більш ефективним і довговічним варіантом для зниження швидкості автівок.
Також використовують підвищені пішохідні переходи як засіб примусового зниження швидкості. Підвищений пішохідний перехід робиться на одному рівні з тротуаром, що з одного боку створює безбар’єрні умови для людей з інвалідністю, з іншого — змушує водіїв знижувати швидкість на переходах.
«Конструкція таких підвищених переходів не така проста, як здається. Ми вже стикнулися із технічними труднощами з їх експлуатації. Виявилося, що для таких переходів потрібно додатково вирішувати питання водовідведення, адже перед ними може накопичуватися вода. Це вимагає або встановлення нових дощових колодязів, або іншого способу відведення води», — пояснили у ЦОДР.