2022 рік видався важким для України та її жителів – 24 лютого почалась повномасштабна війна, що перекреслила всі плани, мрії та надії. Проте українці здаватися не планують і разом йдуть до перемоги.

З безліччю викликів та проблем стикнувся бізнес – від необхідності змінювати логістику та переформатовувати всі процеси до критичного зниження прибутків і збитків через окупацію, руйнацію інфраструктури. Та підприємства і виробництва, що раніше пройшли через карантинні обмеження під час пандемії covid-19, вміють організувати процеси в будь-яких умовах. Тому український бізнес вистояв і працює далі.

Весна та криза в онлайн-торгівлі

На початку березня продажі знизилися в усіх категоріях товарів – купували лише найнеобхідніші речі та деякі конкретні позиції: пауербанки, спортивний і повсякденний одяг, дитяче взуття, засоби для гігієни, доглядову косметику брендів мас-маркету. Попитом користувались промокоди на все, що потрібно для виживання та подорожей – замовляли також рюкзаки, валізи, ліки, засоби зв’язку тощо.

Протягом весни українці намагалися вижити і пристосуватися до нових умов, тому не цікавилися знижками на розваги, навчання, подарунки: впали продажі книг, ювелірних прикрас, сервісів контенту, різноманітних курсів. Кращою була ситуація з купівлею гаджетів, електроніки, побутової техніки. Пожвавилися продажі в середині весни, коли перевізники налагодили роботу в неокупованих регіонах і знову стало можливо комфортно здійснювати покупки в інтернеті.

Підвищення продажів влітку

Літо принесло в Україну перші перемоги та надії. Ті, хто залишився в країні, змогли адаптуватися до нових реалій та продажі поступово зростали.

Які промокоди використовували найбільше:

  • Косметика, парфумерія, засоби для догляду та гігієни – здебільшого обирали бюджетний сегмент та мідл-ап, все ще побоюючись витрачати гроші на дорогі бренди.
  • Одяг та взуття – багато знижок було під час сезонних розпродажів, що пожвавило торгівлю.
  • Гаджети – українці почали переходити на віддалений формат роботи, в школах запровадили дистанційне навчання, тому купуваии смартфони, ноутбуки, роутери тощо.
  • Ігри та розваги – втомившись від війни, люди активніше почали використовувати промокоди в онлайн-казино, книжкових магазинах, сайтах контенту.
  • Обігрівачі – через очікування складної осені та зими попит на цю категорію зріс в десятки разів. А от восени знизився, адже проблеми з електропостачанням зробили неможливим використання більшості приладів.

Попит на генератори та стабілізація ситуації з продажами восени-взимку 2022-2023 рр.

Восени зросли продажі генераторів, зарядних станцій, пауербанків. Загалом ринок електроніки демонструє поступове покращення показників, а от на вказані групи товарів промокоди шукають в 3-4 рази частіше, ніж раніше. Здебільшого купляють генератори на 2.5-6 кВт, пауербанки на 20-30 тисяч mAh, різноманітні зарядні пристрої, що можна живити від мережі, сонця, палива.

В інших групах товарів ситуація стабілізувалась – українці купують все, що обирали і раніше, але з акцентом на економію та відмову від предметів розкоші. В грудні частіше шукають промокоди на одяг та взуття для дітей і дорослих, солодощі, елітний алкоголь, гаджети, електроніку, побутову техніку, користуючись гарними знижками під час розпродажів.