У березні сайт відвідало більше мільйона чоловік. Після переводу школярів на дистанційне навчання, кількість бажаючих скористатися платформою різко зросла. Керівник компанії «МійКлас» Олександр Єрьомін детально розповів про проект і про те, хто і як може користуватися системою безкоштовно.
— Пане Олександре, розкажіть, що собою являє освітня платформа «МійКлас»?
— Ми — електронна освітня система для загальноосвітніх шкіл. Я не можу назвати себе творцем платформи, тому що вона є прототипом латвійської освітньої платформи «Uzdevumi.lv», яка стала частиною державної системи освіти в цій країні. Нею користуються школи для дистанційного навчання, проводяться державні іспити. У нас, в Україні, «МійКлас» (https://miyklas.com.ua) повністю адаптований під шкільну програму МОН і має офіційний гриф Міністерства освіти.
— Як і коли виникло бажання її створити?
— Коли з 2017/2018 навчального року почалося впровадження ключової реформи Міністерства освіти і науки «Нова українська школа», на своє здивування я виявив, що в Україні немає офіційних електронних ресурсів, які б забезпечили шкільне навчання в «цифрі». Зібрав команду людей з великим досвідом в шкільній освіті і ми зрозуміли, що нам під силу створити хороший електронний освітній ресурс.
На той момент я працював з компанією «Uzdevumi.lv» і знав, що у них є прототипи електронного ресурсу в країнах СНД, Європі і в Україні в тому числі. Але сайтом в Україні ніхто особливо не займався, освітнього контенту було дуже мало, якість навчальних матеріалів була низькою. Два роки тому ми офіційно зареєстрували торговий знак «МійКлас» в Україні, вклали гроші в розробку контенту і почали його розвивати.
— У чому унікальність цієї платформи?
— Унікальність «МійКлас» полягає в особливій технології подання навчального матеріалу. Це не просто завдання або відскановані підручники. У завданнях застосовується особлива технологія, яка змінює умови задачі. Припустимо, ви запускаєте завдання на додавання для першого класу: «1 + 1» і відповідаєте — «3». Відповідь помилкова, і система сама пояснює вам, як правильно вирішувати цю задачу. Переглянувши рішення, ви натискаєте «перезапустити» і наступна умова завдання буде іншою, припустимо «1 + 2». І так після кожного перезапуску завдання. Таким чином, школяр починає розбиратися з тим, як вирішувати завдання, тому що просто ввести попередню відповідь не вийде. Зараз на 100% заповнено предмети: алгебра, геометрія, математика і українська мова (середня школа).
— Хто займається наповненням контенту цих предметів? Чи допомагають вам викладачі?
— Весь навчальний контент створюють реальні вчителі — викладачі в школах. Наші редактори сортують усі матеріали по класах, по темам так, щоб це відповідало шкільній програмі.
— Що викладач може завантажувати на вашу платформу? Чи можна вести урок online? Що отримує вчитель і учні?
— Усі вчителі різні, і підходи до навчання у кожного свої. Більшість педагогів використовують наш сайт для видачі та перевірки домашніх завдань. Хтось організовує змагання в класі серед учнів і нагороджує тих, хто набере більше балів в ТОПі.
На сайті є «Редактор предметів». Використовуючи його, вчитель може додати на сайт власну робочу програму. Предмет вчителя публікується всередині школи, ним можна поділитися з колегами. Нещодавно у нас створили такий предмет, як фізкультура, і було б дуже цікаво подивитися, що там.
— Які дані бачить учитель на сайті, якщо платформою користується весь клас?
— Усе бачить: статистику по кожному школяреві, скільки часу учень витратив на завдання, яку відповідь увів, скільки спроб було.
— Вчителі економлять час, користуючись вашою платформою?
— Так, за результатами дослідження в Латвії, як мінімум 30% часу вчителя економиться на перевірку зошитів.
— Які плюси отримає школа, коли підключиться до вашого сайту?
— Найголовніше — ми допоможемо школі швидко перейти на дистанційну форму навчання.
Серед неочевидних переваг можна відзначити зацікавленість школярів у навчанні. Ми внесли елемент змагання, де учень може заробляти бали. Однокласники посідають певне місце в рейтинговій таблиці. Хто більше вирішив завдань — той здобув більше балів і посів вище місце. І це реально працює, це залучає школярів до процесу навчання. У нас на сайті є «Топ шкіл» і ви не уявляєте, наскільки активно там змагаються школи між собою.
— Розкажіть, чому ви платна платформа, і які розцінки? Адже в період карантину це дуже актуально.
— У нас немає державних дотацій, тому платформу і освітній контент ми розвиваємо на власні кошти. Станом на 1 квітня 2020 року діють 2 тарифи: 100 гривень за три місяці і 250 гривень за рік. Користувач отримує доступ до платних предметів і деяких функцій на сайті. Якщо підключається вся школа, тоді діють інші тарифи, звичайно, значно нижчі. Коли ми укладаємо договір зі школою, то вказуємо, що зобов’язуємося забезпечити працездатність системи. Ми несемо цілком відчутну відповідальність.
— Чи можна безкоштовно зайти на платформу «МійКлас» і протестувати, як це працює?
— Наша платформа, в першу чергу, орієнтована на вчителів. Якщо він заходить на сайт, то може запустити «Апробацію», щоб разом з учнями спробувати платний функціонал. Протягом 20 днів учитель з учнями може користуватися нашим ресурсом абсолютно безкоштовно.
— Як відбувається процес підключення?
— Ми зв’язуємося з кожним учителем особисто. У нас є відділ методистів, які спілкуються з вчителями. Нам важливо з’ясувати, що це дійсно вчитель, а не якийсь школяр. Ми з ним тримаємо зворотний зв’язок, допомагаємо. За останні 2 тижні до нас прийшли тисячі вчителів і зрозуміло, що для нас це великий виклик. Кожному вчителю потрібно забезпечити методичну підтримку.
— Зараз, в умовах карантину, вчителі скидають завдання в групи в соцмережах або online заняття в «Zoom» і «Google Classroom». Хто ваші основні конкуренти?
— Багато хто, можливо, поки не розібрався і позиціонує нас як конкурентів. Насправді це не так. Учителі використовують усі можливі платформи одночасно. Ми всі повинні працювати на результат. «Google Classroom» — хороша система, але у них немає навчального контенту. «Zoom» підходить для проведення відеоконференції. Як ви розумієте, у ній немає можливості видавати і перевіряти тести, домашні завдання.
— Ви не думали про те, щоб вийти на державний рівень? Не було таких пропозицій, особливо зараз, коли діти змушені навчатися дистанційно?
— До нас ніхто не звертався з Міністерства освіти. Більше того, поки жодна школа в Україні не сказала, що має бюджет на електронну освітню систему і хоче закупити все централізовано. Зазвичай це ініціатива вчителів, і вони це питання вирішують з батьками.
— Чи змінилася кількість користувачів після введення карантину? Можете назвати якісь цифри?
— У нас на сайті в березні був 1 мільйон користувачів. Близько 20 тисяч нових вчителів ми отримали за березень і це після введення карантину, з 12 числа. Наплив користувачів за останній місяць дуже великий, тому зараз наша команда працює на межі можливостей.
— Що б ви хотіли порадити вчителям або державі в нинішній ситуації? Може щось порекомендуєте.
— Зараз усе змінити може держава. Очевидно, що ми гостро потребуємо національну електронну платформу, яку можна застосовувати для дистанційного навчання в тому числі. На жаль, на відміну від тієї ж Латвії, Україна абсолютно не готова до загального карантину в школах. Змусити дитину вчити уроки по телевізору, ну … це взагалі в якій реальності? Наша країна завжди переживає складні періоди за рахунок якихось добровольчих ініціатив. Але ми — комерційний продукт, і мої співробітники повинні отримувати зарплату, щоб годувати свої сім’ї. Зробити все безкоштовним я просто не можу. У поточній ситуації ми все одно намагаємося залишити якийсь функціонал безкоштовним, наприклад, вчителю і його учням безкоштовно доступні всі предмети на сайті, якщо вони видаються як перевірочні роботи.