Киянам розповіли, за що не потрібно платити у лікарнях. Директорка Департаменту охорони здоров’я Валентини Гінзбург
До Департаменту охорони здоров’я КМДА часто скаржаться кияни на те, що у міських лікарнях доводиться платити навіть за найпростіші процедури, таблетки, уколи, діагностику.
- "Ми реагуємо на кожну скаргу, але, на жаль, вони продовжують надходити. Вочевидь, неможливо проконтролювати дії кожного медика. Як неможливо і гарантувати, що навіть найжорсткіший контроль та покарання за порушення гарантуватимуть відсутність прикрих випадків у майбутньому", - наголосила Валентина Гінзбург.
Багато порушень, про які йдеться, фіксуються в консультативно-діагностичних центрах.
Кияни мають знати, що за направленням, виписаним терапевтом, сімейним лікарем або вузьким фахівцем, можна у КДЦ та будь-якому іншому муніципальному медзакладі, що має договір із НСЗУ на надання необхідної послуги на безоплатній основі здати аналізи, зробити МРТ, КТ, УЗД, мамографію, денситометрію та низку інших обстежень. Безкоштовним для киян є ендопротезування, заміна кришталика, кохлеарна імплантація.
Хірургічні операції та всі супутні медичні послуги також покриваються коштом програми медичних гарантій. Щодо ургентної допомоги її пацієнту в невідкладному стані безкоштовно нададуть без направлення лікаря. Коли йдеться про планові операції, необхідно розуміти, на яку саму безоплатну меддопомогу можна розраховувати. Безоплатна планова хірургічна допомога надається винятково за направленням лікаря (сімейного, терапевта, педіатра) або лікуючого вузького спеціаліста. З направленням людина може звернутися до будь-якого закладу, що має договір із НСЗУ на пакети "Хірургічні операції дорослим та дітям у стаціонарних умовах" або "Хірургічні операції дорослим та дітям в умовах стаціонару одного дня".
Усі, визначені лікарем передопераційні обстеження мають виконувати безкоштовно, так само безкоштовними є анестезія і, власне, оперативне втручання. А також, у разі необхідності, - інтенсивна терапія і післяопераційний догляд та допомога, яких потребує пацієнт.
Директорка Департаменту охорони здоров’я порадила мешканцям столиці не платити за меддопомогу, яка має надаватися безкоштовно та скаржитися на вимагачів у Департамент та Нацслужбу здоров’я України.
Якщо у лікарні відмовляються надати медичні послуги безкоштовно: що робити
Заклади мають оприлюднювати перелік послуг, що входять до Програми медичних гарантій і до міських цільових програм "Здоров’я киян", "Громадське здоров’я" на своїх сайтах та інформаційних стендах.
У разі, якщо в закладі охорони здоров’я відмовляють у безкоштовних обстеженнях, лікуванні або операції, необхідно звернутись за роз’ясненням до керівника.
Якщо керівник не надав відповідей або не вирішив питання, потрібно звертатися до контакт-центру Національної служби здоров’я України за безоплатним номером 16-77, або подати скаргу через електронну форму на сайті та додатково на гарячу лінію Департаменту охорони здоров’я - 278-41-91.