Все більше і більше технологічно вдосконалених систем вприскування забезпечують оптимальне дозування палива в двигун. Однак вони надзвичайно чутливі до неякісного палива. Отже, паливний фільтр для авто відіграє дуже важливу роль, оскільки він вловлює всі види забруднень і таким чином захищає всю паливну систему, а побічно і двигун.

Завдання паливних фільтрів досить очевидне і однозначне. Вони призначені для уловлювання різних видів забруднень, які можуть з’являтися в бензині або дизельному маслі, щоб вони не потрапляли в двигун разом з паливом.

Наслідок поганої фільтрації

Зношений, неправильно підібраний або неправильно встановлений фільтр може призвести до несправності паливної системи і, як наслідок, приводного блоку. Типовими симптомами неадекватної фільтрації палива є найбільш помітне і досить значне зниження потужності двигуна і втрата плавності його роботи, порушення в системі пуску, порушення в подачі палива, часто також повне переривання подачі палива, а в крайньому випадку пошкодження паливної системи, електроживлення або компонентів двигуна.

Правильно підібраний бензиновий або дизельний масляний фільтр повинен захоплювати більшість домішок, які можуть з’являтися в паливі. Йде мова про різні тверді частинки, включаючи переважно пісок, пил, іржу та металеві стружки, а також воду, яка утворюється в результаті конденсації водяної пари, та частинки, що виникають в результаті окислення дизельного палива. Всі ці елементи можуть завдати дорогої і непоправної шкоди автомобілю. У той час піддаються швидшому зносу форсунки, клапани, паливні насоси високого тиску або регулятори тиску.

Все вищі вимоги

Хоча типи паливних фільтрів роками не змінювались кардинально, нинішні фільтри для нових автомобілів набагато технологічніші, завдяки чому ступінь фільтрації палива більший. Вимоги до конструкції та специфікації нещодавно впроваджених паливних фільтрів з кожним роком стають все вищими та вищими. Основним фактором, що впливає на ці зміни, є технологічний розвиток інжекторних систем, які все більше чутливі до забруднення та води, що міститься в паливі. Навіть мікроскопічні частинки бруду в паливі можуть пошкодити або знизити ефективність системи впорскування. - Варто зазначити, що інжекторний насос створює тиск до 2500 бар, а діаметр отворів форсунок, через які надходить паливо, не перевищує 0,1 міліметра.

Ще однією важливою причиною змін у конструкції паливних фільтрів є паливо з додаванням біокомпонентів, доступних у вибраних європейських країнах.

Прикладом може служити бензин Е10 з максимум 10 відсотків додавання біоетанолу. Ці види палива, хоча вони і є більш екологічно чистими, можуть мати набагато більш агресивний вплив на вибрані матеріали та реагувати з ними.

Прикладом високоякісних матеріалів, вибраних для витримування особливо складних умов роботи паливного фільтра, є гумові суміші, з яких виготовлені ущільнювачі фільтра. У багатьох пропонованих паливних фільтрах використовуються каучуки FVMQ, які використовуються, серед іншого в аерокосмічній промисловості. Каучук FVMQ протистоїть деформаціям у вражаючому діапазоні температур від -80 до + 230  C.

Регулярний обмін

Вищезазначені небезпеки, пов'язані з недостатньою фільтрацією палива, показують, що заміна цього фільтра повинна проводитися циклічно і - що важливо - регулярно. Як часто? Основним показником повинна бути інструкція до автомобіля, в якій ви можете знайти рекомендації виробника щодо заміни цього елемента. У сучасних моделях така заміна найчастіше рекомендується після проїзду на десятки тисяч кілометрів (найчастіше від 30 тис. до 60 тис. км), хоча можна зустріти і машини, де допустимі інтервали заміни значно більші. Однак настійно не рекомендується дотримуватися максимально допустимого пробігу. Ціна самого фільтра та вартість його заміни не становлять значного фінансового навантаження, тому переконати власника автомобіля в тому, що таке рішення є більш вигідним, не повинно бути особливо складно.