Литовське PGU, латвійське OCTA, естонське KOV, польське Ubezpieczenie OC – у кожній країні своя назва, але одне залишається незмінним. Кожен водій повинен мати обов'язкову страховку. Це настільки важливо, що зараз навіть розробили програму, яка спрощує цей процес – тепер можна оформити автоцивілку онлайн без зайвих витрат грошей і часу. Дізнаємося, у чому сенс примусу та чи можна цього уникнути.

Що передувало?

Звичайно, умови обов'язкового автострахування не виникли одночасно з автомобілебудуванням. Таке введення було пов'язане з підвищенням кількості автомобілів на дорогах і необхідністю захисту громадян від можливих фінансових втрат, пов'язаних з аваріями та іншими подіями.

Згодом воно стало обов'язковим у більшості європейських країн у різний час. Наприклад, у Німеччині його запровадили 1939 року, а в Польщі – 1990-го. В інших державах, таких як Франція, Італія, Іспанія, з'явилося в різний час у період з 1950-х до 1980-х років. В Україну такий інструмент захисту прийшов лише 2004-го.

Краще батіг, ніж пряник

Звісно, були спроби зробити по-справжньому ОСЦПВ цивільною відповідальністю, прищепити водіям турботу про оточення і дати можливість самому вирішувати купляти страховку чи ні, проте це ні до чого не привело. Навіть зараз, коли в Україні заборонено виїжджати без поліса та є можливість оформити автоцивілку онлайн, є люди, які їздять без неї і сподіваються таким чином заощадити. Але в чому економія? Штраф за відсутність страхування 425-850 грн залежно від терміну погашення (у майбутньому його планують збільшити). Ремонт навіть мінімальний коштує від 3 500 грн.

Отже, уявімо, водій їде без ОСЦПВ, стає винуватцем ДТП, після розглядів його зобов'яжуть максимально оплатити судові витрати та сам ремонт. Отже, страхова компанія здатна покрити 160 000 витрат на ремонт і 320 000 грн лікування. На відміну від страховика водій далеко не завжди має таку можливість, бажання. Загалом у цьому й криється відповідь на обурення деяких автолюбителів «Чому автоцивілка обов'язкова?».

Чи можна уникнути примусової страховки?

Загалом є список осіб, котрі можуть не оформляти страховку, до них належать інваліди першої групи, постраждалі під час Революції Гідності, інваліди та учасники війни. Якщо перераховані люди стануть винуватцями ДТП за них компенсацію постраждалим виплатить МТСБУ.

Є також пільгові умови, законодавство України контролює, щоб страхові компанії надавали 50% знижку на покупку пенсіонерам, ветеранам, інвалідам другої групи, чорнобильцям. Утім, у цієї пільги є умова – у машини не повинно бути об'єму двигуна понад 2500 см3.

Як видно, у держави є справді причини, щоб зробити поліс таким же важливим документом, як і паспорт чи водійське посвідчення, а у водія чималий стимул, аби дотримуватися встановлених законів. Проте якщо ви належите до однієї зі спеціальних груп, зазначених у статті – цілком можна розраховувати на можливість не купувати страховку або користуватися пільгами.

Джерело: https://greentravel.ua/ua/