Онлайн-торгівля надзвичайно актуальна, і її популярність з роками лише збільшується. Так, капіталізація світового ринку вебторгівлі у 2021 році складала $5,2 трлн, у 2023 — вже $6,3 трлн, а прогнозований показник 2026 року перевищує $8,1 трлн. Саме тому інтернет-магазини стали важливим інструментом, який оптимізує процеси, знижує витрати на ведення бізнесу, а також заохочує велику кількість клієнтів.

Втім знайти свою нішу та створити інтернет-магазин — це лише половина успіху. Не менш важливо правильно «розкрутити» свій бізнес. Чимало підприємців припускаються помилок, через які падають чи навіть зупиняються онлайн-продажі. Сьогодні ми проаналізуємо найрозповсюдженіші помилкові стратегії на основі досвіду агенції СоВа Маркетинг.

Помилка № 1. Очікування швидких результатів

Чимало новачків у сфері інтернет-продажів недооцінюють час, необхідний для розвитку та досягнення успіху. Підприємці помилково вважають, що інтернет-магазин має миттєво приносити прибуток та популярність, особливо зважаючи на успіх інших. Втім очікування далекі від реальності. Річ у тім, що починаючий підприємець бачить вже готовий результат конкурентів та помилково вважає, що його цілком можливо досягнути протягом 1-2 місяців. Та у реальності все складніше. Навіть якісна google реклама не здатна принести швидкий стабільний результат.

Як приклад можна привести топову категорію товарів у магазині з досвідом та на новому сайті. Навіть за умови однакового бюджету на рекламу виграє магазин з хорошою репутацією, оскільки він вже заслужив довіру з боку покупців.

Тож варто з самого початку розраховувати реалістичні терміни для досягнення успіху. Будьте готовими інвестувати зусилля для просування й розвитку бізнесу протягом тривалого періоду. Для досягнення бажаного результату необхідні місяці чи навіть роки, щоб розкрутити магазин, протестувати різні стратегії та підходи в google shopping та performance max. Усвідомте це й уникніть розчарувань та збережіть мотивацію для подальшої роботи.

Помилка № 2. Неправильний вибір товару для продажу та реклами

Для успіху інтернет-магазину важливо правильно обрати товари. Чимало підприємців допускаються серйозної помилки: вони формують асортимент на основі інтуїції, а не ринкових досліджень. Звідси — низькі продажі чи обмежений прибуток.

Ключовим етапом вибору товарів для інтернет-магазину є пошук прибуткової та конкурентоспроможної категорії. Уявіть ситуацію: ви хочете продавати побутову техніку. Навіть витративши чималий бюджет на товар та ідеально пропрацьований сайт, ви можете не досягти бажаного результату. Річ у тім, що покупці у цій категорії можуть надавати перевагу перевіреним магазинам, які мають чудову репутацію та відгуки.

Саме тому важливо ретельно проаналізувати ринок та обрати правильні товари для продажу. Варто знайти 10-20 різних постачальників і спробувати різні товари — особливо ті, які не дуже поширені у сильних конкурентів. Це дозволить напрацювати лояльну аудиторію, підвищити статус магазину та завоювати прихильність потенційних покупців.

Помилка № 3. Неправильний вибір майданчика для інтернет-магазину

У багатьох випадках підприємці не довіряють готовим рішенням та бажають самостійно створити сайт. В результаті вони витрачають великі кошти на розробку. Але результати можуть бути іншими: від обмеженої функціональності до повільної роботи. Проблему може поглибити неправильний вибір хостингу.

Оптимальним рішенням є використання вже готових платформ, призначених для інтернет-магазинів. Особливої уваги заслуговують:

  • Хорошоп — ідеальний майданчик, який пропонує понад 100 шаблонів безкоштовних дизайнів. Їх можна адаптувати під власні потреби. Інтернет-магазин на такій платформі зазвичай добре просувається в SEO. Є можливість виходу на сайти-агрегатори (на кшталт Hotline). Передбачене підключення проморозсилок, а також Google-відгуків (важлива перевага, яку не пропонують інші майданчики);
  • Prom.ua — цей варіант дещо поступається Хорошоп, втім є ідеальним для тих, хто не хоче сильно вкладатися у розробку сайту. Підприємець може придбати пакет послуг від Prom на рік, а також додатково придбати домен. Це дозволить отримати вихід в каталог Prom. Втім таке рішення має і свої недоліки: відсутність стильних сучасних дизайнів, майже нульове просування в органіці тощо. Та використання платформи дозволяє перевірити власні сили в інтернет-продажах.

Вибір спеціальних платформ для інтернет-магазинів дозволяє уникнути необхідності розробки сайту та пошуку досвідчених програмістів для підтримки його роботи.

Помилка № 4. Ігнорування багатоканальності

Монофункціональний підхід до маркетингу — доволі розповсюджена проблема власників інтернет-магазинів. Це ризикована стратегія, яка може призвести до зменшення прибутку та уваги клієнтів. Google-реклама, звичайно, творить дива, втім не менш важливо використовувати й соціальні мережі, контент-маркетинг та інші канали.

Комплексна маркетингова стратегія забезпечує стабільний потік клієнтів з різних джерел. Втім завжди варто зважати на категорію товару. Наприклад, при продажу косметики варто залучати соціальні мережі, наприклад, Instagram, а от для сонячних електростанцій більшу вагу мають органічний пошук, репутація бренду, відгуки клієнтів, а також Google-реклама.

Не слід забувати, що інтернет-продажі — це кропітка робота, яка потребує вдосконалення маркетингової стратегії для розширення аудиторії та збільшення прибутку.

Помилка № 5. Недооцінювання важливості повторних продажів

Власники інтернет-магазинів припускаються серйозної помилки, ігноруючі практику повторних продажів, а також не звертаючи достатньої уваги на своїх клієнтів. Вони роблять основну ставку на залучення нових клієнтів. Це дорожче, адже потребує додаткових зусиль та  грошей. Набагато ефективніше підтримувати вже існуючу клієнтську базу та залучати її до повторних покупок.

Для цього можна використовувати:

  • нагадування покупцям через месенджери чи додаткові дзвінки про актуальні акції та пропозиції (це легко оптимізувати завдяки CRM-системі, яка сповіщатиме менеджерів про необхідність додаткового контакту з покупцями через 4-5 місяців після останньої покупки);
  • розсилки на електронну пошту або месенджер — це дозволить збільшити додаткові продажі шляхом пропонування покупцям промокодів на знижку, безкоштовну доставку товару тощо;
  • SMS-розсилка — дешевий та старий підхід, втім і досі дієвий (згідно зі статистикою, приблизно 20% зі 1000 адресатів зацікавляться інформацією та перейдуть на сайт продавця. Навіть 5-10% з них обов’язково здійснять покупку). Такий підхід вважається найдешевшим видом реклами.

Терпіння, вивчення нових практик, реалізація свіжих ідей, аналітичний і комплексний підхід — основи стратегії успішного просування інтернет-магазину. На цьому шляху вам може знадобитись професійна підтримка. Залучайте її, щоб досягти реальних результатів.