Зростання активів вітчизняних страхових компаній, кількість підписаних угод і виплачених відшкодувань свідчать про розвиток страхового ринку. Найчастіше фізичні особи страхують автомобілі, вантаж, майно чи здоров'я. Юридичні особи страхують ризики фінансових операцій. Ключова фігура страхових відносин – це страховий агент. Він повинен бути інформаційно підкованим, володіти тонкощами страхової роботи, а також викликати довіру у потенційних клієнтів.
Професійні навички
Кожен страховий агент повинен пройти обов'язкову професійну підготовку. Її можна здобути у вишах на відповідних спеціальностях чи на спеціальних курсах, які організовуються безпосередньо компанією-страховиком. Мати таку професійну підготовку необхідно, щоб всі дії мали правове узгодження й були законними. Це:
-
підготовка, укладення та обслуговування полісів;
-
оформлення документації на отримання відшкодування;
-
виплата зазначеної у полісі суми.
Високий рівень професіоналізму – основна передумова успішної роботи на ринку страхових посередників.
Сукупність додаткових навичок, необхідних для роботи
Крім знань в області страхування, агент повинен бути психологом і володіти такими якостями, як:
-
комунікабельність і зовнішня привабливість;
-
рівень культури спілкування й поводження;
-
швидкість реагування та орієнтація у визначених ситуаціях.
Успішним страховим посередником стане агент, який паралельно буде:
-
страховиком – розумітиме плюси й мінуси різних структур страхової компанії, знатиме про конкуренцію на ринку;
-
клієнтом – говоритиме однією мовою з клієнтом, без професійного сленгу, який може відлякати клієнта; агент синхронізує бажання клієнта з можливостями компанії;
-
медичним працівником – бувають випадки, коли агент повинен обговорювати питання, розв’язати які можуть тільки люди з вищою медичною освітою; так буде можливість вигідно вирішити конфліктну ситуацію й спростувати спірні питання;
-
юристом – постійно моніторити зміни в документообігу страхових компаній, порівнювати вординг документації конкурентів із власним;
-
продавцем – розказуватиме про переваги своєї послуги й переконає, що саме вона буде оптимальним варіантом для конкретного клієнта, створить свою систему маркетингу для просування страхового поліса;
-
звичайною людиною, яка розумітиме побоювання клієнта, знайде правильні слова, щоб переконати й викликати довіру; ця психологічна робота відіграє вагому роль в укладанні договорів і їх пролонгації.
Страховий агент може стати успішним, розширити свій бізнес за допомогою сайту agent.insurs.online, де можна досліджувати нові можливості вітчизняного страхового ринку.