UTM мітка (Urchin Tracking Module) - спеціальне позначення URL посилання, яке використовується маркетологами для відстеження успішності рекламних кампаній. UTM мітки можна легко помітити в адресі рядку браузера, коли звичайне коротке посилання перетворюється на довге і безглузде. У подібному посиланні є знак питання, так ось все, що йде після нього і буде так званою UTM міткою, яку використовують для відстеження результатів.

Для чого використовуються UTM мітки:

  • дізнатись, звідки прийшов відвідувач на ваш сайт;

  • дізнатися, що було ефективніше банер або реклама;

  • дізнатися, який саме банер був найефективнішим для залучення відвідувача;

  • дізнатися, яка рекламна кампанія принесла найкращий результат.

Як бачимо, UTM мітка дійсно може бути корисною у сфері маркетингу, але її довжина може відлякати потенційного відвідувача. До того ж довгі посилання не дуже зручні у використанні. Тому є спеціальні способи приховати UTM мітку за допомогою сервісів скорочення посилань, як цей https://surl.li/uk.

Коли варто, а коли ні робити з довгого заслання коротке?

Якщо ви використовуєте UTM мітку для таргетованої чи контекстної реклами, то її скорочувати сенсу взагалі немає. Користувачі звертають увагу на рекламу та на банери, посилання в такому разі ігнорується. Але якщо вам потрібно розмістити подібне посилання з UTM міткою у видному місці, наприклад, у соціальних мережах, на форумі, у статтях на інших сайтах, тоді обов'язково потрібно скоротити його, щоб воно не злякало потенційних відвідувачів і було приємним візуально.

І пам'ятайте, якісний та стабільний скорочувач посилань допоможе перетворити довге посилання на коротке та привабливе, таке посилання можна навіть запам'ятати та використовувати без копіювання інформації. Інструмент коротких посилань приховає UTM мітку та інші параметри посилання, які ви не бажаєте показувати відвідувачу вашого сайту.

Як скласти грамотну UTM мітку? Дотримуйтесь лише кількох важливих правил і у вас все вийде: використовуйте латиницю для коректного відображення посилання; забудьте про пробіли, замість них використовують нижні підкреслення та дефіси; тільки малі літери; якщо в урлі є #, до нього необхідно дописати мітку; використовуйте скорочення посилань, щоб забезпечити їм “людський” вигляд.

Для початківців маркетологів UTM мітки можуть здаватися надто складною структурою, тому в такому разі ви можете використовувати спеціальні генератори UTM міток, які здатні полегшити роботу. Після заповнення всіх даних ви отримаєте готове посилання, його надалі можете використовувати для відстеження, а також скорочувати за потребою.