День минув, а Ви знову нічого не встигли та перенесли справи на завтра? У цій статті ми розповімо, як правильно розпоряджатися своїм часом і зробити за 24 години те, що інші тільки мріють.

3 світових хіта планування: читаємо та застосовуємо

  1. Піраміда Франкліна. Дивно, як виходець із простої сім'ї став одним із засновників США та обличчям стодоларової купюри, хоч і ніколи не був президентом. Секрет містера Франкліна у дисципліні та самоорганізації. Його легендарна цитата: «Не марнуй часу, з нього складається життя». Щоб правильно мати час він розробив піраміду продуктивності.

Перше питання, яке людина має поставити собі — Чого вона хоче від життя? Бенджамін Франклін визначив для себе 13 ключових цінностей, серед яких рішучість, працьовитість, любов до порядку, спокій, мовчазність та щирість. Щодня був присвячений розвитку певної якості. Досягнення та промахи записувалися в особистому блокноті. Друга позиція піраміди — глобальна мета та питання: «Ким хочете стати у конкретному віці?» Третій рядок — детальний план досягнення цієї самої мети. Наступні позиції – завдання на найближчі 5 років, місяць, тиждень, день. Він усе детально розписував і дотримувався кожного кроку, тож ніколи не стикався з хаосом.

ВИСНОВОК: Заведіть блокнот і складіть свою піраміду продуктивності, яка допоможе досягти мети та стати успішним у кар'єрі.

  1. Система Стіва Кові. Відомий коуч написав світовий бестселер «7 навичок високоефективних людей». Відповідно до його системи треба бачити кінцеву мету та розподіляти завдання за важливістю:
  1. Термінові – виконуються максимально швидко
  2. Важливі, але термінові мають віддалений дедлайн
  3. Термінові погані — можна зробити зараз, або відкласти
  4. Нестрокові та неважливі — видаляємо/поручуємо іншим людям.

Такий план допомагає назавжди забути про цейтнот. Головне швидко виконувати справи №1 та 70% свого часу присвячувати завданням №2, оскільки саме вони ведуть до бажаного результату. Пунктом номер 4 безжально пожертвуйте.

ВИСНОВОК: Наприкінці кожного дня чи тижня складайте список пріоритетних завдань. Щоб зберегти гармонію, дотримуйтесь пропорції: 40% – термінові та важливі, 60% – нетермінові важливі справи. Хороші помічники – записники, блокноти та блоки для записів.

3. Система порядку Архангельського. Гуру в організації часу написав книгу «Тайм-драйв», в якій назвав 3 способи підвищення продуктивності:

  1. Якщо постійно відкладати нудні справи, вони накопичуються та викликають психологічний дискомфорт. Існує два виходи: безперервно займатися неприємними речами та відчувати невдоволення або розподілити завдання на місяць і щоранку виконувати лише одне з них. Далі весь день присвятіть улюбленим заняттям. Так і неприємного осаду не залишиться і впорядкуються справи.
  2. Створіть сприятливу атмосферу для роботи. Використовуйте оригінальні канцелярські товари, здатне підняти настрій, або включайте улюблену музику. Такі дрібниці допомагають настроїтись на потрібний лад.
  3. Розбивайте масштабні завдання на маленькі. Якщо треба написати дисертацію чи вивчити італійську мову, незрозуміло, звідки починати. В результаті відбувається ступор, який заважає рухатися далі. Але якщо скласти поетапний план досягнення мети та рухатись маленькими кроками, все стане просто та ясно.

ВИСНОВОК: починайте день з неприємної роботи, щоб потім весь час робити тільки те, що подобається. І, звичайно, діліть великі завдання на дрібні.

5 помічників у плануванні: яке купити канцелярське приладдя для самоорганізації

  • Записні книжки. Пам'ятати складно, легко забути, а що написано пером, не вирубаєш і сокирою. У голові неможливо утримати все. Та й запам'ятовувати надто багато інформації нікому не йде на користь. Наш мозок влаштований так, що йому легко пам'ятати написане на папері. Тому радимо купити щоденники та конспектувати всі важливі речі.
  • Блоки записів. Прокидаючись вранці, ми точно не біжимо до блокнота, тому в перші години неспання можемо щось упустити. Різнокольорові стікери не дозволять забути про зустрічі та обіцянки самі собі. Розмістіть яскраві листочки на дверцятах шафи, дзеркалах та холодильнику. Так нічого не вислизне з вашого вигляду.
  • Фліпчарти. Магнітно-маркерна дошка — чудовий помічник у складанні планів, розробці презентацій та текстів. Тут можна писати та малювати, непотрібне прати, а ключові думки доповнювати стікерами на магнітах.
  • Якісні ручки та олівці. Найбільше дратує, коли ручка перестає писати у найвідповідальніший момент, а запасної поруч немає. Купити канцелярське приладдя можна найрізноманітнішого дизайну — від строгого класичного до супер оригінального.
  • Маркер-видільник. Щоб написане в блокноті не було суцільним полотном, використовуйте кольорові маркери, які допомагають виділити ключові речення.

Ну, що готові складати план життя? Тоді чекаємо в інтернет-магазині «УТС» за стильною канцелярією. В асортименті кулькові ручки, олівці, маркери, фломастери, записники та блоки для записів на будь-який смак.