За оцінками фахівців зараз не менш 50% угод на вторинному ринку відбувається з залученням позикових коштів. Іпотечні операції давно стали звичною частиною ринку нерухомості. Якщо ваш дохід дозволяє взяти потрібну суму кредиту, та ви можете підтвердити свою платоспроможність, шанси отримати схвалення від банку досить великі.

Направляємо заявку на отримання кредиту в банк

Вибравши банк та переконавшись, що ви відповідаєте його вимогам, слід приступити до збору документів, необхідних для розгляду вашої заявки в банку. Якщо покупка вторинного житла в іпотеку має на увазі залучення співпозичальників, аналогічний комплект документів потрібно по кожному з них. Як правило, банки вимагають надати наступне:

  • Заява-анкета по установленій формі банку.
  • Копія документа, що посвідчує особу.
  • Копії документа про сімейний стан.
  • Копії документів про освіту та підвищення кваліфікації.
  • Копія трудової книжки, завірена роботодавцем.
  • Довідка з місця роботи із зарплати.

Якщо у вас є поточні кредитні зобов'язання в другому банку, потрібно також представити документи про залишок заборгованості та розмір щомісячного платежу. Це потрібно, щоб банк міг розрахувати, зможете ви одночасно обслуговувати два кредити.

Підбираємо квартиру

Після отримання схвалення по кредиту у вас буде 3-4 місяці, щоб підібрати квартиру. Це термін, протягом якого буде діяти рішення банку. Для його пролонгації доведеться заново пройти всю процедуру розгляду заявки. Тому з підбором житла краще не затягувати.

Зазвичай банки вимагають, щоб будинок, в якому знаходиться квартира, не відносився до старого житла, не стояв в плані під знос, не перебував на обліку по постановці на капітальний ремонт. Квартира повинна бути вільна від прав третіх осіб та не перебувати під обтяженням. При наявності в квартирі незареєстрованих перепланувань, необхідно з'ясувати, який характер вони носять.

Готуємося до угоди

Коли квартира знайдена, залишається зробити кілька кроків, щоб вийти на угоду. По-перше, потрібно звернутися в оцінювальну компанію та отримати звіт про оцінку квартири. Список акредитованих оцінювальних та страхових компаній вам надасть банк.

По-друге, отримати висновок страхової компанії про готовність застрахувати ваше життя та здоров'я, втрату права власності на квартиру (титульне страхування) та втрату або пошкодження самої квартири.

По-третє, направити в банк документи по обраній квартирі для перевірки та прийняття остаточного рішення по кредиту. Зазвичай це:

  • Копії паспортів продавців.
  • Копії правовстановлюючих документів на квартиру.
  • Копія кадастрового паспорта.
  • Копія виписки з будинкової книги або довідка про зареєстрованих осіб.
  • Виписка з Єдиного державного реєстру прав на нерухоме майно та угод з ним.
  • У разі отримання об'єкту нерухомості в порядку спадкування чи дарування – довідка з податкової інспекції про відсутність заборгованості по сплаті податку на майно, що переходить в порядку дарування або спадщини.
  • При наявності неповнолітніх власників необхідно отримати дозвіл органів опіки та піклування на відчуження об'єкта нерухомості.
  • Оригінал звіту про оцінку квартири.
  • Висновок страхової компанії по готовності застрахувати ризики, передбачені програмою кредитування.

Отримуємо кредит та купуємо квартиру

Після перевірки всіх документів банк призначає дату угоди. Всі учасники угоди збираються в офісі банку, що видає кредит. Під час угоди підписується кредитний договір, купівлі-продажу квартири та, в більшості випадків, заставна на квартиру.

Завершується угода підписанням акту здачі-прийому квартири, після чого позичальник стає власником та може вселятися в нове житло. Коли кредит буде виплачений, банк зніме заставу з квартири, та позичальник отримає нове свідоцтво про право власності вже без обмеження права.